Este cu foarte puțin mai lung, identic din pucnt de vedere optic și mult mai deștept, adică face singur multe lucruri pe care până acum șoferul trebuia să i le ceară. Mamă ce fain!
Caroseria și elementele ei din aluminiu asigură cura de slăbire cu 100 de kg, deci dinamica e mai bună fără să se facă nimic altceva. Sau invers, consumă cu 10% mai puțin carburant. Încă din momentul lansării există motoare de 194 până la 340 de CP., în 4 sau 6 cilindri. La bază avem Dieselul de 190 CP care consumă 4 L/100 km. Dată fiind clientela tradițională nu va consuma atât de puțin niciodată, nu poate fi condus ca o Skoda Octavia! Prinde suta cu startul de pe loc in 7,7 sec dar repet, atunci nu are nicio legătură cu acel consum drăgălaș. Pentru startul ăsta cere cel puțin 30 L/100 km. Pe urmă dacă e lăsat mai moale, consumul coboară și el. Bine deci că startul durează mai puțin de 10 secunde… Viteza de top este de 237 km/h și nici asta nu-mi dau seama de ce. Unde să te dai așa, e sinucidere curată inclusiv pe autostrăzile din Germania unde, să zicem, pe anumite porțiuni a mai rămas viteza nelimitată…
Al doilea motorinar dezvoltă 265 CP și oferă un cuplu de 620 NM. Prinde suta în 5,7 secunde și este limitat electronic la 250 de km/h. I se atribuie un consum mediu de 4,5 l/100 km dar… pe bune, le spune cineva oamenilor ăstora că nu are rost să laude performanța și imediat după aceea să susțină un consum microscopic? Bine, dacă va fi folosit ca un tractor, adică să plece târâș de la semafor atuncea poate că da…
Vârf de gamă este, momentan, 540i în 6 cil. Prinde suta în 5,1 sec cu tracțiune pe puntea spate sau 4,8 sec cu ambele punți active. Consuma 6,m7 L/100 km conform fișei. Serios. Plătesc ei diferența?
Anul viitor se va dicversifica gama de motoare, urmând să vedem la Geneva și sofisticatul M de 462 CP.
Aspectul este familiar spre banal, un spirit atât de conservator în tușele de design poate fi deopotrivă lăudabil și deplorabil. Mie nu-mi place, aș vrea să văd mai multă inovație. Măcar la acest nivel!
Sedanul 5ar este lung de aproape 5 m (îi lipsesc numai 6 cm deci…) și lat de 1,87 m. Portbagajul a crescut la 530 de L… valoare normală pentru clasa din care face parte.
Instrumentarul de bord este suținut de o structură din magneziu și numai astfel s-au economisit 2 kg! Coeficientul aerodinamic este remarcabil: 0.22
Am spus în introducere că este mai deștept, explicația fiind că a primit și el anumite funcții de pe galonata Seria 7. Sistemul de pilot automat oferă funcția de urmăririi a mașinii din față iar șoferul poate inclusiv să nu țină mâinile pe volan, virajele fiind luate automat! Sistemul avertizează sonor la intrarea în sens invers pe o stradă cu sens unic folosind datele sistemului de navigație. Dacă semnalul este ignorat, mașina frânează singură până se oprește! Mă întreb dacă li se va spune asta și celor care vor să cumpere…
Pentru anumite funcții disponibile la bord se pot folosi gesturile, ca la modelele Seriei 7.
Iar acum calculatorul înțelege întreaga frază, cuvânt cu cuvânt și poate duce o conversație decentă.
Instrumentarul de bord afișează acum 6 funcții diferite simultan. Până acum se puteau arăta concomitent numai navigația și sistemul de sunet, acum se mai adaugă 4 funcții monitorizate și afișate simultan (telefon, climă, gestionarea funcțiilor motorului, avertismente de trafic etc)!
În concluzie, gama de automobile bavareze evoluează, dar nu este clar dacă ține pasul și cu dorințele clienților, actuali sau potențiali!