Renault își adaptează mereu oferta nevoilor pieței și specificului ei, oferind acum un model adresat familiilor din clasa mijlocie. Megane Sedan este un clasic în 3 volume și 4 uși, cu portbagaj de peste 500 de L și motorizări moderne, suficient de mici ca arhitectură ca să asigure un consum decent dar și destul de vânjoase ca să se poată porni în trombă la semafor. Cu siguranță există piețe unde se vinde bine categoria sedanurilor și aceste piețe merită luate în seamă. Asamblarea se face la Bursa, în Turcia. Vânzările demarează în tomna acestui an în 30 de țări, așa încât se poate spune că este unul dintre actorii principali de creștere a mărcii franceze. Firește că sedanul preia toate funcțiile hatchback-ului, care a început aventura vânzăilor în primăvară.
Se remarcă liniile elegante, funcțiile de confort apreciabile și disponibile până acum doar pe modelele din clasele superioare. Lungimea de 4,63 m și lățimea de 1,81 sunt deservite de un ampatament generos: 2,71 (distanța dintre punți). Nu este un model înalt și nici nu-și popune să fie: 1,44 m.
Am văzut soluții ingenioase la partea spate, unde a apărut o linie de separare aparent inutilă, cumva deasupra stopurilor. Dar la o analiză mai atentă am văzut că separă de fapt tabla de plastic, dispesoarele foarte subțiri și arătoase fiind încadrate mult mai ușor în elemente de plastic mult mai ușor de fabricat și, ulterior, de schimbat. Și, evident, șmecheria trece complet neobservată iar design-ul în plastic poate urma absolut orice rigoare.
Acoperișul panoramic, deși opțional, oferă foarte multă lumină în habitaclu. Postul de conducere este foarte bine desenat și deservit iar comenzile intuitive. Materialele sunt peste media clasei. Accesoriile de confort din habitaclu se găsesc din belșug și sunt, și ele, rezultat al studiilor făcute pentru multe alte modele sofisticate din gamă.
Hotărât lucru, noul Renault Megane Sedan este orice altceva decât o întâmplare.
Trebuia să vină, și a fost programat să ajungă pe piață acum!!!
Selecție de funcții interesante:
Cruise Control Adaptiv față de traficul din față (menține distanța presetată față de mașina din față)
Avertizor pentu părăsirea neintenționată a benzii de rulare (la viteze de peste 70 km/h)
Averizor pentu mașină aflată în unghiul mort
Cameră video pentru mersul înapoi cu imagini proiectate pe ecranul tabletei din bord
Schimbare automată a fazei lungi pe faza scurtă când apare trafic de pe contrasens
Senzori pentru parcare în spate, față și lateral
Sistem se asitență pentru parcare ușoară
Sistem de frânare în regim de urgență, la viteze cuprinse între 30 și 150 de km/h (averitzează și chiar frânează!)
Avertizor pentru păstrarea distanței de siguranță față de traficul din față
Avertizor pentru viteză excesivă cumulat cu citirea și recunoașterea semnelor de circulație de pe șosea
Avertizor pentu gradul de oboseală la volan (algoritmul BOSCH detectează oboseala șioferului și recomandă o pauză atunci când se impune)
ESP de ultimă generație (Sistem Electronic de Menținere a Stabilității)
Deschiderea portbagajului printr-o mișcare a piciorului (dacă avem cheia în buzunar) pentru cazurile când avem ambele mâini ocupate
Sistem de acces în habitaclu fără deschiderea ușilor (procedeul de realizează automat la detectarea cheii/cardului de acces)
Frâna de parcare este automată și nu a mai fost nevoie de ocuparea inutilă a spațiului dintre cele două scaune din față
Climatizarea automată monitorizează și deservește două zone, stânga/dreapta
Volan încălzit
Și așa mai departe.