T-Roc este un model nou în gama Volkswagen, fiind inferior în dimensiuni modelului Tiguan. Împarte platforma cu Golf, ale cărui dimensiuni le şi simulează, accentuând accesoriile off-road. La calitatea materialelor şi ergonomia funcţională se aseamănă cu Polo.
Se spune că tradiţionalul Golf este o alegere mai bună dar atunci de ce ar mai fi făcut această extensie? Există câteva motive. Se spune că accesul în habitaclu se face mai uşor, poziţia de condus este mai ajustabilă în sus, plafonul însuşi fiind mai înalt. Extremităţile caroseriei au fost mult rotunjite, ceea ce favorizează manevrele de parcare/intrare în garaj.
Benzinarul de 115 CP costă peste 23,000 EUR (1.0 TSi) şi poate creşte spre 26,000 EUR la o dotare superioară, există şi setarea aceluiaşi motor la 150 CP (27,000 EUR). Surprinde largheţea cu care se insistă pe versiunile Turbo Diesel, cu toată ofensiva actuală împotriva acestei arhitecturi. Faptul că lansările continuă imperturbabil este încă o dovadă asupra faptului că este doar o furtună declanşată într-un pahar cu apă. TDI de 1,6 L şi 115 CP este pe listă dar nu ştim cotaţia de preţ, avem însă versiunea mai mare de 2L şi 150 CP care costă 34,000 EUR. Tot atâta costă motorul de 2L TSI (benzină) care dezvoltă 190 CP. Ambele agregate de 2L au tracţiune integrală 4 Motion şi transmisie automatică DGS în 7 rapoarte.
Observăm că este una dintre cele mai scumpe modele de pe piaţă, alternativelşe fiind Mazda CX-3, Fiat 500X, Opel Mokka sau Toyota CHR. Numai Audi Q2 (dezvoltat tot de VAG) şi Mini Countryman (BMW) costă mai mult.
La banii ceruţi anumite aspecte puteau fi mai bine făcute: plasticul prezent la bord, scaunele şi trenul de rulare. Nu are airbag pentru genunchi, airbag lateral pentru scaunele din spate, şi nici oglinda retrovizoare nu are banalul efect de filtrare heliomată a luminii. Cine caută motovele preţului mare se poate uita la touch-screenul de 8 inch aflat în standard (ar fi copstat mai mult să facă mulaje de bord diferite), habitaclul se poate personaliza diferit de la o stare de spirit la alta.
Chiar dacă nu primeşte catalogare de vehicul rafinat, utilizarea de zi cu zi primeşte notă de trecere. Spaţiul aflat la dispoziţia şoferului şi a pasagerilor este generos, ceea ce pare să conteze tot mai mult (Fiat 500X este însă mai bun la acest capitol). Portbagajul este generos, 445 L dar devine 392 L la modelele cu 4 Motion.
Galerie Foto