Hotărât lucru, producătorilor de automobile acum le este greu. Tare greu. Nu mai știu cum să facă să convingă lumea să cumpere mașini, acum că toți avem destule. Și nu, oamenii nu schimbă mașinile. Mai bine le repară. E cumva ca la cămăși: mai te și uiți la ea cum arată, de câteva ori o speli înainte de a-ți lua o alta. Oamenii sunt la fel de complicați cum erau, numai mașinile se schimbă meeu, de la un an la altul, adesea chiar mai repede și mai radical. Oamenii obișnuiți nu fac față acestui ritm draconic și mai e ceva: ne atașăm de mașinile noastre, și dacă facem asta ni le trebuie pentru măcar niște câțiva ani. Mai mulți. Mai zglobii. Măcar 8 ani, sau 10. Iar asta e foarte mult pentru producătorii de automobile. Ei pentru cine fac atunci toate astea? Ei ce vor face cu toate facilitățile de producție, umflate bine în perioada premergătoare crizei și pe care nu le-a edus cu adevărat nimeni?
Acest artificiu e orientat clar către lăsatul gurii mască. Îi zice Golf Variant TGI GMOTION și e un protitip cu aspect familial, propulsat de un motor cu combustie internă de 1,5 L și 131 CP propulsat de Gaz Natural Lichefiat. Tracțiunea este integrală, 4×4.
Aceste două particularități (4×4 și GNL) introduc noțiunea de GMOTION pentru marca germană. Trebuie făcută diferența față de 4MOTION, eticheta pusă pe modelele Diesel sau pe benzină cu ambele punți active.
Transmisia este automatică, în 7 rapoarte, cu dublu ambreiaj.
Alte detalii nu s-au anunțat, nici măcar nu e clar dacă va deriva un produs de serie sau nu. Poate, dacă vor fi multe exclamații de uimire, gen Jdiuuuu! atuncea se va face o ediție limitată.