Ce va fi, la IAA Frankfurt 2019 încă nu ştim exact, dar aflăm deja cine va lipsi: printre mărcile care se retrag de la cel mai mare (ca amplasament) salon auto mondial e, din păcate, şi Dacia. Marca noastră se alătură celorlalte absente: Volvo, Nissan, Renault, Mazda, Peugeot, Citroen, DS, Alpine, Mitsubishi, Fiat, Alfa Romeo, Suzuki, Subaru, Toyota, Jeep, Aston Martin, Rolls-Royce. Bineînâeles că Chevrolet şi Cadillac nu mai expun la Messe Turm.
Tesla nu a luat încă o decizie în acest sens, conform Auto Motor Und Sport Germania (14 iulie 2019).
Motivele sunt, în principal, două: costurile de închiriere sunt foarte mari, efectiv insuportabile economic, iar producătorii au decis mai de mult să îşi organizeze propriile evenimente de marketing, prin care se adresează publicului direct, mai eficient.
BMW şi-a micşorat participarea, de la 25 la 6 milioane de EUR (închiriază numai 3 mii în loc de 11 mii de mp).
În concluzie, nu e de mirare că avem în România manageri inerţi, inabili, împiedicaţi. Vedem că există astfel de specimene în lumea largă, în toate domeniile de activitate. Un singur lucru rămâne constant: pasiunea oamenilor, dorinţa lor de a vedea ceea ce, probabil, nu vor avea niciodată!