La salon se vorbește mai mult despre car sharing, despre rețele de automobile și soluții autonome, care să le ofere copiilor șansa de a merge singuri cu mașina la școală, să le dea pensionarilor ocazia de a merge cu mașina la piață chiar dacă nu mai pot sau nu mai au chef de condus mașina. Autonomele au de asemenea menirea de a reduce importanta locurilor de parcare, pentru ca masinile merg linistite acasa dupa ce isi lasa boierii la serviciu sau pe unde vor fi dispuse sa ii duca.
Am aflat de asemenea ca nu vom imparti soselele cu masinile autonome; adica le vom imparti la modul stricto senso. Cand vor aparea autonomele, vor avea soselele lor, pe care oamenii nu vor conduce masinile. Si nici autonomele nu vor intra pe soselele noastre, ale soferior. Bun, asta in Romania se va intampla prin trei mii sase sute si ceva, numai dupa ce vor aparea trenurile ceva mai rapide ca mersul cu spatele. Dar sa revenim.
Numai jumatate din spatiile obisnuite ale salonului auto de la Frankfurt sunt folosite. Oamenii de la standuri sunt putini si neinstruiti. Nu stiu nici macar ce intrebari li se vor pune, deci habar nu au ce sa raspunda.
E clar ca lumina zilei sau a noptilor de la Frankfurt: salonul asta a avut vremuri mult mai bune.
E foarte posibil ca, pe viitor, salonul sa nu se desfasoare numai la Frankfurt, sau sa treaca multi ani pana va trece prin Berlin, Munchen, Koln si ce stiu eu ce alte orase importante din Germania. In acest caz isi va pierde firesc farmecul (oricum deja discutabil) si va ajunge un fel de Geneva. Nu Viena, acolo nu merg producatorii, acolo e afacerea importatorilor. E o diferenta!
Subiectele domestice sunt interesante: se critica marsul spre SUV-izare, ofensiva oarba anti CO2 desi acest indicator este corect gestionat de ani de zile, profitul se lasa asteptat si, colac peste pupaza, America devine cel mai important exportator de petrol, detronand tarile arabe. Pai si atunci ce va face industria cu petrolul, daca masinile se duc spre electricitate (care polueaza cand este creata bateria, nu cand este folosuta, dar rezultatul e cam acelasi).
In incercarea de a se scutura de un imens scandal in care a picat de fraier, concernul VW vrea sa creada ca lanseaza o gama noua, ii spune ID3 si gata, Dieselgate e amintire. Stiti vorba cu La oameni mari prostii pe masura? Nu am alta mai potrivita.
Gazdele spun ca avem in fata compacta electrica pozitionata sub 30,000 EUR iar rivala de-o viata, Renault, care a venit mai mult in spionaj la IAA, vrea sa lanseze masina electrica sub 10,000 EUR. Asta ca circul sa fie iarasi in toi.
Subsidiarele VW Skoda si SEAT prizinta ambele aceeasi marie cu o alta pangliza la palarie: Mii si Citigo iV sunt ridicol de identice si nu e foarte clar ce se urmareste cu ele. Pai nu intram intr-o era noua a masinilor? A, nu si cu asta. Bine, bine, lasati galagia in spate si stati jos!
Un concept mai urat decat AI-ul Audi nu am vazut si sper sa nici nu mai vad. Ei spun ca electrifica viitorul quattro.
BMW spune ca a vandut anul trecut mai multe masini electrice decat orice alt producator si asta e cel putin bizar: ultima data cand am verificat, BMW era un brand premium. Si acum asta: brandurile premium fac volum? Acum caruta impinge pe cal???
In cativa ani, bavarezii vor avea o varianta electrica pentru fiecare model din gama, ceea ce, sa recunoastem, nu e de saga.
Concurenta de la Mercedes pune farurile pe EQS, despre care se spune ca e 5 m de electricitate iar altii pariaza ca va inlocui S Klasse in nici 2 ani. Opel Corsa e, Mini Electric si Honda e sunt alte staruri neintelese ale salonului. Neintelese ca nbu spun ce le-a luat atat, unde au fost pana acum…
In ceea ce priveste Oglinda Retrovizoare, lansata in 2001 chiar pe durata Salonului Auto de la Frankfurt, atunci cand s-au prabusit gemenii de la New York, am inregistrat cateva succese remarcabile: am inregistrat o exclusivitate cu vocea BMW, am fost selectati pentru un interviu exclusiv si exclusivist de LMC (am avut in spanga CEO-ul brandului din USA si in dreapta directorul tehnic de la Londra) si am fost rasfatati cu detalii de productie la Continental World Wide, unde am beneficiat de asistenta d-lui Christian von Albrichtsfeld si a d-nei Alina Bratu, chiar daca atunci nu erau de fata.
Vom reveni!