Dacia va prezenta la Geneva (pe 3 martie 2020) prototipul primului model electric al mărcii, bazat pe Renault City K-ZE, vândut în China pentru 8.000 EUR (se consideră modelul dezbrăcat, fără niciun fel de rigori de securitate şi accesorii de modernitate). Preţul este echivalentul unui salar mediu anual brut pentru China, ceea ce ar fi echivalentul a 5.600 EUR în România. Estimăm aşadar un preţ cel puţin dublu pentru lansarea în România, dacă nu chiar mai mult (14-15 mii de EUR ar fi un preţ decent pentru un model mediu accesorizat). Renault anunţă pornirea de la 10.000 EUR pentru Europa dar va fi greu de digerat versiunea de bază, conform experienţei Logan (maşina de 5.000 EUR nu a existat niciodată iar baza de aproape 6.000 EUR nu a avut succes decat la foarte puţină lume).
Va fi un model tipic de oraş, fără valenţe de gabarit.
La standardele actuale, Dacia are un scor mare de agresiune faţă de mediu: brandurile auto calculează acum media emisiilor după toate modelele comercializate iar absenţa unui model hibrid sau electric trage marca mult în jos. După ce va apărea pe piaţă, în 2021-2022, modelul va trebui să se şi vândă într-o cadenţă suficientă ca să mişte statistica!
Un studiu lansat de analiştii EVERCORE ISI a plasat Dacia pe ultimul loc european în raportul emisiilor (a fost analizată gama auto 2018 europeană faţă de rigorile anului 2020).
Oficialii Dacia au declarat revistei AutomotiveNewsEurope că au nevoie de un model accesibil care să îndulcească statistica şi aşteaptă de la viitorul lor exponent electric să fie mai atractiv decât este Z0E, vândut pentru sume ce încep la 24.000 EUR în Franţa. Oficialii Renault sperăî să ofere Europei primul model electric de 10,000 EUR (declaraţie făcută la salonul auto de la Frankfurt 2019).
Modelul Renault K-ZE din care va deriva Dacia electrică se vinde actualmente şi pe piaţa din India şi Brazilia.