DACIA, O POVESTEA DE SUCCES de 15 ani ÎN EUROPA
- O poveste unică în industria auto;
- 6,4 milioane de vehicule vândute în Europa din 2005;
- Cota de piață de 3,8% în 2019 în Europa;
- Pentru a-și sărbători prezența în Europa, Dacia lansează o serie limitată aniversară.
Boulogne-Billancourt, 15 mai 2020 – De la un model unic la o gamă cuprinzătoare și diversificată, cu 6,5 milioane de clienți, Dacia a transformat sectorul auto din 2005 până în zilele noastre. Ne uităm cu 15 ani în urmă la o adevărată poveste de succes, de la lansarea Loganului de 5000 de EUR până la showcar-ul 100% electric Dacia Spring.
Nașterea unui model revoluționar la prețuri accesibile
Înființată în 1966 în România, Dacia, producătorul auto, a fost întotdeauna legat de Renault: primul său model, disponibil doar pe piața locală, a fost Renault 8, rebotezat Dacia 1100 și asamblat folosind piese fabricate în Franța.
În 1999, Groupe Renault a achiziționat producătorul român cu o viziune clară: să dezvolte expertiza Dacia și să o proiecteze pe situația geografică regională pentru a comercializa cea mai ieftină berlină (autoturism în 3 volume: capota motor, habitaclu, portbagaj) de pe piața din Europa de Est (care se afla atunci în mijlocul reconstrucției identitare). Un obiectiv extrem de ambițios pe care Groupe Renault a decis să-l atingă prin încălcarea regulilor clasice.
Pentru prima dată în industria auto, proiectarea a fost finalizată cu gândul la preţul final: a fost creată misiunea de a construi un model care să respecte cotaţia preţului final. Inovatoare la acea vreme, această metodă a transformat logica unui caiet de sarcini: fără a compromite fiabilitatea și siguranța, optimizarea costurilor a devenit un imperativ în fiecare etapă a proiectării vehiculului.
De la început până la sfârșit, prețul final de vânzare a fost luat în considerare la fiecare constrângere tehnică. În cadrul acestei strategii, utilizarea pieselor și tehnologiilor Grup do Renault dovedit fiabile și amortizate a reprezentat un atu considerabil. De la proiectare la concepție și apoi la producție, echipele proiectului Dacia funcționau ca un start-up: de la zero și cu un buget restrâns!
Dezvăluit în 2004, Logan și-a păstrat toate promisiunile: un raport al dimensiunilor şi spaţiului record, echipamente esențiale la un preț de vânzare imbatabil la vremea respectivă. A revoluționat piața auto, democratizând conceptul de automobil.
Pentru a respecta adevărul istoric, se cuvine făcută precizarea că modelul de (aproximativ) 5000 de EUR a existat, dar majoritatea clienţilor au preferat modele ceva mai bine dotate şi echipate cu un set de confort care au tras preţul peste cotaţia lui iniţială. Dar preferinţele clienţilor nu mai era plaja de respo0nsabilitate a fabricantului: acesta fusese oricum atras cu acest concept de preţ imbatabil de mic.
Prețul de achiziție de nou era comparabil cu cel al unei mașini second-hand, a fost atât de reușit încât a fost comercializat în toată Europa începând cu 2005. Dacia a devenit etalonul pentru automobilele pragmatice chiar dacă nici în Europa, ca şi pe piaţa locală, nu se comercializau versiunile cele mai spartane (au fost fie preferinţe crescute ale clienţilor fie campanii de promovare care plasau versiunea superioară la nivelul referinţei de bază).
Model iconic, Dacia Logan este încă comercializată şi astăzi, dar la alte valenţe de calitate şi pretenţii. Vânzările cumulate ale modelului, din 2004 până azi, se apropie de cota reper de 2 milioane de exemplare vândute.
Un trio câștigător
Acompaniată de succesul Loganului, Dacia și-a extins gama în 2008 cu Sandero și versiunea SUV, Sandero Stepway. Combinând compactitatea cu un interior spațios, acesată berlină mică este suficient de versatilă pentru a face față tuturor provocărilor la baza piramidei preţurilor. Comparaţiile se fac în continuare aşa: Sandero nou vs un second hand decent.
O nouă revoluție a început în 2010 odată cu lansarea Dacia Duster. Acest model, acum cel mai bine vândut al mărcii, a făcut ca segmentul SUV, până atunci format doar din producători de top, să devină mult mai accesibil.
Fidel valorilor mărcii Dacia: spațiu record, simplitate, robustete și un preț imbatabil – noile modele deveneau rând pe rând succese comerciale.
Sandero (inclusiv Sandero Stepway) totalizează 2,1 milioane de unități de la lansare.
Din 2010 s-au vândut 1,6 milioane de Duster-e.
Dacia continuă să răspundă nevoilor esențiale ale clienților săi cu mașini simple, fiabile și robuste. Și-a extins gama cu Logan MCV (station vagon) în 2007, apoi Lodgy (MPV cu 9 locuri) și Dokker (MPV și autoutilitara) în 2012.
Datorită entuziasmului clienților săi, brandul se bucură de o comunitate activă de clienți. Dacia este acum al cincilea brand în ceea ce privește vânzările private în Europa (exclude flotele comerciale).
E un succes!
Astăzi, Dacia aplică, la o ediție aniversară, o nouă nuanță de Iron Blue, care poartă numărul 15! Această serie crossover este disponibilă în toate țările în care marca este comercializată, începând de la 13.390 €, inclusiv taxe.
Oferind esențialul zilei de mâine
Dacia este singurul producător care oferă modele cu combustibil dublu (benzină / GPL) pe întreaga gamă de vehicule private. Următoarea revoluție Dacia va implica vehicule electrice accesibile. În martie 2020, brandul a prezentat maşina de expoziţie Spring, primul său model complet electric. Mai mult, va fi prima mașină de oraș (citz car) cu semnătura Dacia! Un vehicul cu 5 uși cu 4 locuri reale și o autonomie de acțiune aproape de 200 km.
Dacia Spring este o dovadă că Dacia îşi poate promite și incursiuni către mobilitatea durabilă și să rămână fidelă valorilor sale îndrăznețe.
Dacia a fost un game-changer în industria auto în ultimii 15 ani, dar activitatea sa revoluționară este abia la început!