Skoda Octavia își ademenește clienții la prețuri ce încep de la 18,000 EUR în România conform site-ului de marca și respectiv 22,000 EUR pe continent. Există versiunea berlina și combi/break/station wagon și nu lipsește nici extravaganța sportivă RS. Există versiuni de motorizare simplă pe benzină, fara hibridizare: (110 și 150 CP) plus Diesel de 116 și 150 CP. Versiunile hibride sunt: 110 CP light hybrid și 204 CP plug-in, pentru care se cer, la bază, aproape 35,000 EUR.
Ramâne disponibilă gama sportivă RS, care urcă plaja la 245 CP.
Caroseria măsoara 4,69 m lungime și 1,83 m lățime, ceea ce face noua generație mai lungă si mai lată. Ampatamentul de 2,69 m nu se schimbă. Modelul utilizează platforma MQB a concernului, pe care Octavia 4 o împarte cu VW Golf 8, Audi A3 Sportback sau SEAT Leon.
Avem un model mai mare decât generația anterioară, principalul plus fiind la locurile din față (dacă 4 cm conteaza… aici :).
Portbagajul de 600 de L este mai mare decât al generației precedente iar sistemul multimedia vine în 4 versiuni disponibile, depinde câtă importanță conferă clienții acestui aspect. Există compatibilitate completă cu sistemele Android Auto, Apple Car Play și Mirrorlink.
Cele 4 se și numesc într-un mare fel: Swing, Bolero, Amundsen și Columbus (ecrane de 8 sau 10 inch) și oferă funcția de control prin gesturi sau recunoaștere vocală. Există tuner TV (de parcă asta ne-ar mai lipsi), radio digital și alte asemenea.
Gama de benzinare se întinde între 1.0 TSI de 110 CP, transmisie manuală în 6 trepte, continuă cu 1.5 TSI de 150 CP cu aceeași transmisie și anunță un posibil 2.0 TSI de 190 CP și transmisie automatică în 7 rapoarte, model indisponibil momentan, dar cumva în plan.
La hibrid avem aceleași motoare cu același regim declarat de putere, electricul venind sa ajute propulsia în sarcină, la nevoie. Ambele, 110 și 150 CP sunt conectate acum la transmisia automatică în 7 trepte.
Pe gama Diesel există un singur motor, clasicul 2.0 TDI, setat la 116 CP sau 150 CP, fiind disponibilă atât cutia manuala în 6 cât și automatica în 7 rapoarte, dar e posibil să apară curând și versiunea de 200 CP, cu transmisia automatică în 7 rapoarte.
Se vorbește și despre perspectiva propulsiei pe gaz natural compresat, 130 CP din motorul TSI de 1,5 L G-TEC (nu se promovează/livrează în România, standardul nostru este GPL).
Avem însă un plug-in hibrid, indisponibil momentan în România, cu TSI de 1.4 L iV de 204 CP si transmisie automatică în 6 trepte.
Conlucrează pentru asta benzinarul de 1.4 L și 156 CP plus un motor electric de 102 CP conectat la o baterie LiIohn de 13 kWh. Puterea maximă transmisă la roți este de 204 CP iar autonomia versiunii electrice este de 55 km.
În România este disponibilă versiunea Light Hybrid (TSI 1.0 L, 110 CP). În Europa e disponibil din septembrie 2020.
Motoarele sunt asistate de turbină și benefciază de filtru de particule. Aflăm din context că benzinarele de 110 și 150 CP pot beneficia de hibridizare ușoara, de unde deducem că vom putea, încet/încet, să ne hibridizăm noi înșine mașinile, așa cum le alegem culoarea sau nivelul de calitate al materialelor, transmisia, echiparea. Vom alege dacă vrem hibrid sau nu până va deveni obligatoriu apoi vom trece la un alt nivel. Selectorul transmisiei automatice în 7 rapoarte este o noutate și acționează electronic. Numai mie îmi seamănă cu Play Station 3, 4 sau 5?