Puține lucruri disponibile online despre noul model german, a cărui menire este să facă uitată recenta experiență nefericită numită Dieselgate. ID.3 este mai mic, mai compact, mai economicos, mai lent, mai potrivit pentu un viitor care nu se arată încă. Oare va reuși să atragă, anticipându-l, cu alura lui de fante venit dintr-o alta viață sau de pe o altă planetă?
Iată informațiile găsite despre model: a obținuit maximum la testele Euro NCAP așa cum sunt ele făcute acum. Deci mașina viitorului este foarte sigură, astăzi. Nu știm însă cât de sigură va fi în viitor.
Am remarcat airbag-ul dintre locurile față: anvergura modelului fiind mică iar locurile din față apropiate, riscul ca ocupanții celor 2 locuri să dea cap în cap este mare: a apărut, iată, un airbag între ei, pentru a împiedica acest risc.
La capitolul avangardist, avem sistemul de cruise control adaptiv față de trafic, disponibil până la viteza de 160 km/h.
În amintirea vremurilor bune, se oferă funcția Traffic Jam Assist, care permite modelului să plece singur dintr-un blocaj pe autostradă. Acolo, la greu, mașina se mișcă autonom.
Hotărârea casei germane de a face trecutul uitat și viitorul complet deschis este mare. ID.3 nici nu are un nume care să continue istoria Golf, Polo, Passat sau măcar broscuța 1300. ID.3 trebuie să fie la fel de accesibilă ca o mașina propulsată de un motor cu ardere internă. Plus că vin deja tare din urmă SUV-ul ID.4 și crossover coupe-ul impozant ID.5.
Deducem de aici că se va petrece așa chiar dacă, la început, compania va rula în pierdere? Posibil. Pe urmă lumea va uita!
Fabricantul se lauda că, la baza listei, noul model este chiar mai ieftin decât alternativele pe benzină. Înseamnă că au fost de acord ca, la început, să piardă bani… Pare că au de unde! Dar observăm imediat că nu e chiar așa, referința se face la prețul mașinii și cantitatea de benzină utilizată vreme de un an, apoi se compară asta cu prețul unui ID.3 plus costul încărcărilor făcute bateriei. În fine, pare prea complicat sau prea pare că vor sa ne fure iarăși calul.
În Germania, un ID.3 cu autonomie de 330 km costa 23,430 EUR după aplicarea facilităților fiscale oferite de stat. Un Polo nu poate costa atât! Nu știu dacă e cinstită comparația. Comparațiile cu Golf Line se pot face, dar e totuși altă clasă. Inginerii au calculat o economie de 840 EUR pe an, și se referă și la faptul ca mașina electrică nu trebuie să plătească nici taxe de drum. Țineți-vă calul bine! Pentru anii ce au să vină, VW intenționează să devina liderul mobilității electrice și pregătețte un buget de 33 de miliarde de EUR pentru a ajunge acolo în 2024. Consider însă obiectivul nerealist pe fondul crizei actuale, când se cuvin făcute injecții financiare în direcții nebugetate. Dacă și în aceste condiții vor avea bani destui s-ar putea să atragă iar atenția, după regulile FairPlay-ului financiar.