A fost o mare plăcere, de când am intrat (fără să am grijă să nu dau cu capul) şi până am lăsat-o în parcarea showroom-ului. Prea se uita la mine atent paznicul parcării, nu am putut-o lua acasă… Încărcarea bateriei nu mai e o corvoadă: stă mereu între 30 şi 80% graţie benzinarului care are şi altă treabă, nu doar să o încarce, dar îşi face treaba insesizabil. Vezi doar că ba ai 3 segmente de baterie pline ba au mai rămas trei goale, niciodată nu e panică. Nici 100% încărcat, că nu e sănătos, nici măcar 90% descărcat, să nu creeze un fel de panică.
N-am să intru acum în detalii, impresiile sunt încă proaspete şi ştiţi cum e… nu intrăm din prima direct în subiect. Lăsăm emoţiile să treacă…
Joaca e mai complexă decât la electricele plug-in, unde e stress-ul cât casa. Cât e de încărcată, până unde poţi să mergi, ce poţi încărca după ce ajungi acolo şi aşa mai departe. Aici, benzinarul încarcă bateria pentru funcţionare pur electrică în regim decent, de oraş. Dacă se evită acceleraţiile bruşte şi vitezele prea mari faţă de limitele impuse de lege, rulajul este electric 100%. Chiar după o accelerare violentă, în care se simte că intră benzinarul, relaxarea acceleraţiei face trecerea înapoi la regimul pur electric şi, dacă accelerarea nu devine prea puternică, rulajul electric este menţinut.
Sunetul motoarelor este foarte delicat, abia în sarcină se aud. Insonorizarea faţă de mediul exterior este foarte bună, iar sistemul audio trece mult peste aşteptări.
Am avut în DriveTest motorul de 2 L şi 184 CP, asistat de benzinarul, dacă nu mă înşel, de 74 de Cai Putere. Nu m-am uitat atent pe datele tehnice, dacă am greşit mult estimarea voi corecta cândva. Momentan vreau să savurez, ca după o prăjitură bună sau după o cafea turcească.
Am să descarc şi alte poze, am să mai revin cu impresii dar… Nu mă aşteptam. Lăsaţi-mă să fredonez melodia acceleraţiilor!
Toyota este în plaja modelelor de volum, se bate, sau bate, pe plan mondial, Ford, VW, Renault sau Fiat, dar este cu totul altceva. Pur şi simplu nu le pot compara, din raţiuni ce ţin de rafinamentul finisajelor de tehnică. Şi am înţeles că în scurtă vreme vine la noi şi Mirai, o adevărată navă amiral, limuzină propulsată de Hidrogen pentru o autonomie de 650 de km la care cred că am să mă uit ca la o navă spaţială. Despre CH-R tocmai am zis că e avion…