Noul Opel Astra va beneficia de platformă plug-in hibrid și pe varianta break, Station Wagon, începând chiar de anul viitor. Despre o variantă complet electrică nu se vorbește încă la acest nivel.
Michael Lohscheller, CEO la Opel a declarat toate acestea într-un interviu acordat Automotive News Europe.
Modelul se va baza pe aceeași platformă Stellantis EMP2 ca și noul Peugeot 308, care urmează să fie, de asemenea, pus în vânzare înainte de sfârșitul acestui an. Astra va fi lansat pâna la începutul anului viitor.
Stellantis este alianța ciudată făcută să detroneze marca germană VW din fotoliul celor mai multe vânzări pe plan european. Dacă brandul de la Volfsburg reunește SEAT, Skoda, Audi și multe alte branduri de nișă premium, Stellantis are acum în portofoliu Peugeot, Opel, Fiat, Citroen, plus alte câteva branduri de nișă. Este ca un fel de război în care fiecare se aliază împotriva celuilalt și toată lumea trebuie să facă stegulețe distincte ca să se știe cine cu cine e aliat. De parcă ar conta.
“Realizarea modelelor similare dar din mărci diferite pe aceeași platformă reprezinta un mare beneficiu al companiei noastre”, a spus Lohscheller în interviu.Dar publicul nu primește asta cu aceeași bucurie. Pentu că, deși par identice, modelele se bazează pe componente diferite. Așadar, deși se comportă relativ diferit, modelele se întrețin cu piese care se fac în serie mică, fiind astfel mult mai scumpe decât dacă, de exemplu, consumabilele de la SEAT s-ar potrivi cu cele de la Skoda, Audi sau VW sau dacă cele de la Opel s-ar putea monta fără nicio adaptare la FIAT, Peugeot sau DS3.
Noul Astra va fi lansat cu versiunile diesel, benzină și hibrid plug-in. Versiunea break va veni alături de hatchback, a spus Lohscheller.
El nu a vrut să comenteze speculația că Astra va urma modelul 308 oferind o versiune complet electrica.
Opel vinde în prezent versiuni complet electrice ale automobilului mic Corsa și ale SUV-ului de mici dimensiuni Mokka, alaturi de autoutilitare comerciale și de pasageri.
Astra s-a clasat pe locul noua în vânzarile europene anul trecut pe segmentul autoturismelor compacte, cu 70.008 unități vândute, o scadere de 48% față de 2019, potrivit cifrelor furnizate de JATO Dynamics. Dacă n-ar fi fost pandemia, ar fi fost o tragedia și boardul de la Ruesselsheim ar fi fost demis instantaneu. Așa însă, nimeni nu știe cu ce să compare, deci toți bat darabana.
Segmentul a fost condus de Volkswagen Golf, cu 283.651 de unități vândute, ceea ce, spuneam, a enervat competitorii care s/au aliat împotriva liderului tradițional al vânzărilor europene.
Compactele, cu aproape 2 mil. de unități vândute, au fost al treilea segment ca mărime din Europa, după clasa mică și SUV-uri, în această ordine.
Opel a spus încă în 2019 că noul Astra va fi construit la fabrica de origine a marcii de la Ruesselsheim, Germania, începând din acest an. Actualul Astra este construit la fabricile Opel din Gliwice, Polonia și Portul Ellesmere, Anglia, dar care produce marca surogat Vauxhall, exclusiv pentru Regatul Unit.
Gliwice va trece la producția de autoutilitare mari pentru Stellantis în acest an, în timp ce viitorul Portului Ellesmere este înca subiectul discuției dintre Stellantis și guvernul britanic, care se presupune că preseaza compania să construiască mașini electrice acolo.
O decizie depinde de mărimea sprijinului dat de guvernului Majestății Sale, a declarat, în martie, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.
Un viitor Astra complet electric ar putea fi varianta de relansare a fabricii din Portul Ellesmere, pe viitoarea arhitectura e-VMP Stellantis pentru vehiculele complet electrice. Arhitectura este un derivat al EMP2, care nu poate fi adaptat sine die la o funcționare complet electrică.
Lansarea Astra este urmatorul obiectiv pentru Opel dupa SUV-ul mic Mokka, bazat pe platforma CMP a Stellantis. Mokka va avea deci o varianta electrică 100%.
Mokka a introdus noi elemente de design pentru Opel / Vauxhall, inclusiv un grilaj plat tip „Vizor” și un tablou de bord digital alungit creat din fuzionarea a doua ecrane, care se așteapta sa fie continuate în Astra.
Se așteapta ca versiunea hibrida plug-in a modelului Opel Astra să aiba aceleași specificații ca ale echivalentului 308, adică două niveluri de putere. Știți vorba cu Măria și cu pălăria, da? Să nu o dați repede uitării. Hibridul plug-in sportiv 308 va oferi 225 CP prin împerecherea motorului pe benzina de 180 CP și a motorului electric de 81 kilowati; în timp ce o versiune mai ieftina va oferi 180 CP de la un motor pe benzina de 150 CP și același motor electric de 81 kW.