În 2021, IAA va avea loc pentru prima dată la München, cu un nou concept deschis și un accent puternic pe aspecte de mobilitate. Este departe de târgul clasic de automobile cu care am fost obișnuiți. Va fi altceva!
Cu toate acestea, producătorii oferă multe inovații interesante. Iată o prezentare generală, bazată pe ceea ce a fost lăsat să scape în presă.
IAA 2021 se referă la producătorii germani de automobile, chiar dacă mulți producători de automobile și-au anulat prezența la început. Mercedes, de exemplu, are nouă premiere în ofertă. În plus față de noul SUV inteligent, compania din Stuttgart va prezenta și Mercedes EQE și un model G electric.
BMW prezintă Seria i4 și Coupé-ul seriei 2, alături de studiul eco, despre care nu știm în ce direcție ar putea să o ia.
La jocul de acasă, BMW atrage și el din plin. BMW iX este vizibil pentru public pentru prima dată, iar bavarezii prezintă BMW i4 și BMW Seria 2 Coupé ca un model complet nou. BMW iX5 Hydrogen, un model propulsat de hidrogen, adică de electricitate derivată din el, poate fi văzut la IAA – există și un alt studiu care își propune să abordeze strict subiectul sustenabilității.
Grupul VW face tot posibilul pentru IAA. La München vedem micul Taigo pe lângă versiunea de producție a așteptatului ID.5 GTX. Sedanul Grand Sphere al viitorului Audi este abia la început și Porsche face un studiu cu privire la subiectul GT cu o propulsie electrică. E gata publicul să accepte asta?
Hyundai și Kia sunt, de asemenea, electrice la IAA. Aici, vizitatorii pot vedea Ioniq 5 și Kia EV6. Renault contribuie la show cu o mașină electrică de proveniență franceză, Mégane E-Tech – iar de la Dacia ar trebui să vedem succesorul lui Lodgy și al clasicului MCV.
IAA într-un nou format
IAA (International Motor Show) a fost organizat la fiecare doi ani de către Asociația Industriei Auto (VDA) la Frankfurt până în 2019. Acum, expoziția auto va avea loc pentru prima dată la München, în perioada 7-12 septembrie 2021 – și va avea un nou format.
Planul este experiența personală a vizitatorilor în loc de un spectacolul auto sec. După ce a expirat contractul pentru IAA la centrul de expoziții din Frankfurt, numărul vizitatorilor a scăzut de ani de zile și criticile legate de formatul clasicului au fost în creștere. VDA le-a tras preșul de sub picioare și a căutat o nouă locație și un nou format.
Noul IAA nu mai vrea să fie o expoziție rece de mașini ticăloase care sfidează publicul cu zile dedicate presei, a profesioniștilor și abia apoi cu zilele publice. „IAA 2021 va oferi mult spațiu subiectelor protecției climatice și sustenabilității: un amestec cuprinzător de mobilitate, inclusiv mașini, biciclete electrice, scutere electronice și integrarea transportului public “, a promis președintele VDA Hildegard Müller la prezentarea conceptului IAA.
Conceptul noii IAA are trei obiective principale:
Summit – acesta este nucleul tehnic al noii IAA. Un punct de întâlnire al industriei la târg, unde sunt față în față toți cei care simt „cine este cine” în industria mobilității. Vor fi discuții, conferințe, prezentări și evenimente de presă, care mie personal mi se par inspirate din demersul de comunicare instituțională a americanilor. Dar ei au o tradiție, poate și o charismă superioară europenilor stresați și evident complexați tocmai d elipsa de reușită de până acum.
Blue Lane este prezentat ca fiind cel mai rapid mod de a face experiența durabilă și mobilitatea tangibilă. Nu cred, până la proba contrarie. Va fi o vitrină de cadouri ieftine, de amăgiri costisitoare și cine știe ce alte nimicuri înrămate.
Aici, vizitatorii pot experimenta cele mai noi modele cu emisii reduse și fără emisii pe o pistă de testare din interiorul orașului – ca o legătură între vârf și spațiul deschis, ca să spunem așa. Dar nu mi-e clar cu ce vor rămâne cei buimăciți de noutățile care se prăvălesc peste ei.
Open space – punct de întâlnire pentru a aduce mobilitatea mai aproape de toți vizitatorii din diferite locuri. Aici ar trebui să existe dialoguri despre viziuni, inovații și soluții pe produse specifice. În acest scop, gastronomia, arta și cultura urmează să fie integrate în spațiul deschis. Dar, din nou, am rezerve că cei puși să facă asta vo ști să o facă iar cei care trebuiue să accepte inovația vor putea să o digere. Cred, personal, că e nevoie de cel puțin 2 săptămâni de experiențe zilnice, repetate vreme de câteva ore, pentru ca ”soarta boului vițel adult, să stea, la poarta noului, nițel mai mult” să fie folosiotoare.
IAA, care a fost scurtată la șase zile, urmează să debuteze pentru public la 7 septembrie, după ziua rezervată presei (luni, 6 septembrie). De asta chiar e nevoie, pentru ca jurnaliștii de la fața locului să transmită informația iar oamenii să o perceapă ca atare. Aiurea, nici asta nu se poate produce într-un interval atât de scurt. Facem pariu?
Totul începe cu un eveniment de presă pe terenul expoziției, dar doar câteva ore mai târziu Summit, Blue Lane și Open Space își vor deschide „porțile”.
IAA 2019 a suferit mult din cauza scăderii vizitatorilor și expozanților. Peste 20 de mari producători de automobile au rămas departe de târg, la fel ca numeroși mari furnizori. Potrivit VDA, în jur de 560.000 de persoane au vizitat expoziția în 2019. În 2015, au fost 932.000 de vizitatori. Oare, acum, la ce fel de cote vom asista?
IAA a avut loc pentru prima dată în 1897 la Berlin Hotel Bristol cu opt autovehicule. Abia în 1951 s-a mutat în sălile de expoziție din Frankfurt și în acel moment a atras 570.000 de vizitatori. În 2007, VDA a înregistrat apoi un record de aproape un milion de vizitatori. În anul de criză din 2009, numărul vizitatorilor IAA (aproximativ 850.000 de invitați) a scăzut din nou, iar spațiul expozițional a scăzut, de asemenea, de la 229.000 la 185.000 de metri pătrați. Povestea continuă, într-un alt decor și, cu siguranță, cu alt fel de actori!
Când parcurgeți aceste rânduri sunt în toi evenimentele de presă, despre care vom relata ca să vă suscităm interesul. Fiți pe fază, se filmează!!!