Fostul director financiar al Companiei Continental, Wolfgang Schaefer, al cărui contract a fost reziliat brusc în această săptămână, și alți doi foști directori, se numără printre cei 61 de suspecți pe care procurorii germani i-au anchetat cu privire la rolul furnizorului în scandalul Diesel Gate care a inflamat producatorul german de automobile Volkswagen.
Ancheta asupra lui Schaefer, precum și a foștilor membri ai consiliului de administrație Elmar Degenhart și Jose Avila, a fost transformată acum într-un dosar penal bazat pe acuzații de complicitate la fraudă și abuz de încredere, a declarat Oliver Eisenhauer, purtător de cuvânt al procurorilor din Hanovra.
Continental nu a răspuns imediat la un apel AutommotineNewsEurope formulat pentru a solicita comentarii. Bloomberg nu a putut să-i contacteze pe cei trei foști directori.
Investigația generală se concentrează pe rolul furnizorului german într-un scandal legat de înșelăciunea diesel care continuă să tulbure Volkswagen. Este vorba, concret, de suspiciunea ca testele sunt pacalite iar nivelul emisiei de noxe este mai mare decat cel inregistrat de testere. S-a vorbit mult despre faptul ca s-ar putea sa fie insa o eroare de strategie, testele fiind efectuate cu masina stand pe loc in timp ce noxele sunt eliminate in atmosfera de masina care ruleaza pe sosea> intre rotile care se invart in gol si cele care urnesc masina pe carosabil e o diferenta semnificativa.
Anterior, cei trei directori și alți doi manageri de rang înalt au fost cercetați doar pentru că nu au supravegheat corect personalul, ceea ce este doar o abatere administrativă. Investigația ar putea duce acum și la sancțiuni financiare pentru companie prin sechestrarea profitului ilegal pe care l-ar fi realizat prin vanzarea de componente folosite de frauda, a spus Eisenhauer.
Mișcarea a venit după o nouă rundă de raiduri săptămâna trecută la departamentul de conformitate al Continental cu sediul în Frankfurt și casa unui fost angajat din unitate. Procurorii au sechestrat și documente de la o firmă de avocatură care a efectuat o anchetă internă, care ar fi putut avea deficiențe grave, potrivit lui Eisenhauer.
Procurorii germani au percheziţionat sediul Continental de mai multe ori în ultimii ani, în urma acuzaţiilor că producătorul din Hanovra a ajutat VW să trişeze testele de emisii.
Continental a furnizat tehnologie pentru motorul diesel de 1,6 litri al VW, utilizat în mașinile din toată Europa. Software-ul de control al motorului principal de 2,0 litri aflat în centrul scandalului VW — care a fost folosit și în SUA — a venit de la un furnizor rivalul de asemenea de prim rang, Robert Bosch.
Continental este al șaselea cel mai mare furnizor de componente pentru automobilul mondial, cu vânzări de 29,68 miliarde de dolari în 2020 către producătorii de automobile.
Informatie preluata de pe AutomotiveNewsEurope, organul de presă al industriei de automobile. Radu Micu