In conditiile in care, veti vedea, masinile disponibile in showroom-urile europene si-au pierdut identitatea si se adreseaza, parca, martienilor umanizati fortat, ne-am gandit sa va oferim un punct de reper inainte de a trece in revista cateva dintre optiunile avute acum de cei interesati sa-si ia masina. Vom vorbi, evident, despre noile modele, aflate cumva intre ciocanul electrificarii si nicovala razboiului de la granite. Va propunem urmatoarea cheie: apreciati dvs, daca acest VW Golf Break/Variant de aproape 20 de mii de EURO, din 2017 (!) se potriveste unui cumparator obisnuit din Polonia, Romania sau Irlanda si daca aceluiasi cumparator tip i se potrivesc intr-un fel sau altul navele extraterestre ale noilor modele oferite de industrie.
Nu va pripiti tragand deja concluzii. Daca faceti asta, anulati, in mare masura, sensurile demersului nostru comun Oglinda Retrovizoare si Radio Timisoara, pentru care vom reveni periodic. Fiti pe faza (asta nu se filmeaza)!
Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 115 CP DSG 7 viteze (automatic dublu ambreiaj).
An favricatie 2017; €19,741; 115,500km; cosnum dat de fabricant: 4,4 L/100 km
Masina a avut deja 2 proprietari (in Europa masinile se schimba foarte des pentru a li se pierde cat mai putin din valoarea de revanzare).
In teste, masina s-a comportat foarte bine. Porneste imediat atat la rece cat si la cald (pornirea la cald e adesea o problema a clasei). Nu lasa urme de ulei sau particule. Echipa de test a confirmat consumul fabricantului, 4,4 L/100 km pe un drum de 44.4 km, parcurs in 50 de min la o viteza medie de 53.2 km/h).
Pentru a avea o idee despre cum se intretine o masina in Vest, notam ca s-a schimbat distributia la 82.000 km data fiind nevoia de schimbare a pompei de racire. Atunci, pentru ca oricum se umbla in zona, a fost schimbata si cureaua de distributie cu 100.000 km mai devreme de termen, proprietarul stiind ca va vine in scurta vreme masina. A fost economisita manopera. Recomandarea de schimbare a distributiei este la 180.000 km sau 10 ani.
Printre echipamentele optionale se mentioneaza controlul vocal (205 EUR adaugat in 2018).
Masina a costat 30.000 EUR noua cu toate taxele. Printre echipamente amintim airbagul pentru genunchii soferului, pe langa multe alte airbag-uri conforme legislatiei in vigoare, ABS, Franare automata de urgenta pana la opirea completa, sistem semi-autonom de conducere (caravana) si recunoasterea semnelor de circulatie, schimbarea automata a luminilor de drum, (functioneaza si in blocajele de pe autostrada).
Functia de asistenta la manevrare cu remorca atasata era optionala pentru 1.160 EUR (nu s-a achizitionat).
Asistenta pentru spatiul din fata masinii este in standardul gamei, ca si detectorul pentru oboseala soferului.
Faruri cu LED pe ambele faze. Functia de management activ al cilindrilor e, de asemenea, in standardul gamei. Exista padele pentru actionarea cutiei de viteze, DSG.
Accesul in masina si pornirea se face fara actionarea cheii de contact (sesizor automat pentru prezenta acesteia). Climatizare in doua zone.
Sistemul Start-Stop este obligatoriu in Europa. Modelul are plafon panoramic.
Sistemul audio are 8 difuzoare (Google Android Auto si Apple Car Play + Mirror Link, USB). Jante standard din aliaj 225/45/17.
Viteza maxima este de 200 km/h. Sprintul 0-100 km/h se face in 10.7 sec. Consumul din fisa tehnica este de 3.9/100 km extraurban si 4.1/100 km combinat.
Emisii CO2: 106 gr/100 km, EURO6.
Dimensiuni: 4.59 m lungime, 1.8 m latime si 1.51 m inaltime. 1,4 Tone greutate. Rezervor de 50L. Volum portbagaj: 605 L sau 1.620 L cu bamncheta rabatata.
116 CP la 3.250/4.000 rpm cuplu motor de 250 NM la 1.500/3.200 rpm. 4 cil in linie.
Acesta este asadar punctukl de pornire, cu asta com compara toate avioanele care vor urma. Stabiliti dvs. care vi se potriveste mai bine! Vedeti si galeria foto atasata.