e.Go e.wave X este un brand care nu spune nimanui nimic. N-am facut copy paste dar imi vine destul de greu sa verific daca am scris bine. e.wave X este numele dat noului model dezvoltat de compania germana e.Go Mobile, un start-up din 2015 care-si propune sa fabrice solutii de mobilitate.
Acesta este un model mic de oras, cu lungimea de 3.41m, bazat pe primul model lansat pe piata de acest start-up: Life, care si-a incheiat deja ciclul de viata.
e.wave X preia platforma tehnica, sasiul din Aluminium, dar designul este diferit, avand tuse de mini SUV. Pasajul rotilor este mai amplu, are bara longitudinala pe fiecare parte, elemente laterale si un nou grup optic.
Mototul electric dezvolta 109 CP si nu avem inca cifrele dinamice. Fabricantul anunta autonomie de 250 km in oras (pe autostrada va fi mai putin, acolo sarcina e continua si nu exista recuperarea energiei la franare – presupun ca la acest nivel nu functioneaza auto-portanta, principiul mecanic asemanator plutirii avioanelor de linie).
Exista cel putin doi competitori dedicati: smart EQ fortwo de 2.69 m si Fiat 500e de 3.63 m dar e.Wave X ofera 4 locuri (pe care vor incapea probabil exclusiv tineri subtirei – iar asta nu este o apreciere ci o precizare contextuala – tinerii supraponderali nu pot incapea).
Daca vi s-a parut ca 109 CP e putin, sa spunem ca smart EQ fortwo dezvolta 82 de CP. Si Fiat 500e vine cu 4 locuri, spatiul este cu putin mai mare iar plaja de putere din care cumparatorii pot alege este cuprinsa intre 95 si 118 CP.
Sursele spun ca, in Germania, modelul prezentat va costa 25.000 EUR plus taxele aferente unui automobil mic, electric.
Nastrusnicia (n-as considera ca acesta este un concurent de temut pentru industria auto) nu se descurca bine nici la capacitatea de incarcare: ofera numai statii de 11 kW in vreme ce smart are statii de 22 kW iar Fiat ofera fie 50 fie 85 kW.
Pentru experienta la volan se remarca selectorul de mod: Eco, Normal/Confort sau Sport, care modifica parametri de functionare a motorului de unde rezulta si o autonomie redusa sau crescuta, invers proportionala dinamicii.
Si sistemul de aer conditionat este redus in consecinta la selectarea modelului Eco (nu stim daca are booster pe Sport, ar fi usor ilogic).
Ca fapt divers, modelul ofera functia de utilizare cu o singura pedala, motorul electric fiind capabil sa franeze el insusi atunci cand acceleratia nu este actionata. Dar smuciturile dinamice vor atenua dorinta de utilizare a acestui artificiu. Oricum un picior este neutilizabil, cine franeaza cu stangul obtine zdrucninaturi mai proeminente decat sistemul automat. In fine, trebuie sa se laude cu ceva!
Altfel insa, atentia, in oras acesta este procedeul prin care se re-incarca bateria in timpul folosirii!
Modelul este destul de basic in oferta standard, nu ofera nimic spectaculos care sa atraga atentia sau sa justifice ideea de start-up. Climatizare automata si care poate fi accesata la distanta printr-o aplicatie mobila, faruri cu LED, jante mari, de 17 sau 18 inch, parcare cu spatele asistata de camera video, stergatoare de parbriz automate, senzori de proximitate, frana electrica de parcare, oglinzi laterale electrice si mufa de incarcare disimulata in aripa fata.
La bord exista doua ecrane, unul pentru instrumentar si al doilea pentru sistemul audio, compatibil Android Auto si CarPlay (fara fir) si exista receptor radio de inalta fidelitate (DAB+)
In final, presupun ca, daca se rabateaza bancheta spate, are loc macar o poseta acolo. Dar nu garanteaza nimeni.
Si acum va rog sa va imaginati publicul tinta, profilul cumparatorilor carora le este dedicat acest model.