În prima parte a anului 2021 Dacia va începe sa livreze noua generație, inclusiv versiunea Stepway. Este o platformă nouă și caracteristicile caroseriei diferă față de cifrele existente până în prezent.
La prima vedere, frații preiau aspectul frontal anticipat deja de noul Sandero, la care se raliază acum și Logan. Farurile oferă însă un artificiu de design bazat pe tehnologia LED, care ne duce însă cu gândul la o tichie de mărgăritar.
Suprafața ocupată de faruri este mai mică la noul Logan, farurile fiind mai înguste.
Alternativele sunt Citroen C-Elysee, Fiat Tipo și Hyundai i30 Fastback, cărora frații români le fac față mai cu seamă pentru că au, la bază, o platformă strașnică, prezentă și pe Renault Captur.
Pâna la startul comenzilor și confirmarea politicii de prețuri considerăm că nu sunt motive să se renunțe la avantajul de a fi cele mai ieftine modele disponibile pe piață în clasele respective. Dacă s-ar lua la tântă dreaptă cu opoziția, fără avantajul prețului cel mai mic, decizia (de cumpărare) ar fi greu de pus în ramă.
La Dacia Logan, lungimea crește cu 3.6 cm (măsoară acum 4,39 m) iar creșterea se regăsește și în ampatament (distanța între punți) dar nu am aflat clar cu cât anume.
Diferența între Logan și Sandero ține doar de partea spate și deci de dimensiunea portbagajului: 528L la Logan, cu 200L peste portbagajul modelului Sandero. Avem creștere de 18 L și față de generația pe care o înlocuiește. Cel mai apropiat competitor la acest indicator este Citroen C-Elysee, cu un portbagaj de 506 L.
Opțional se poate comanda un organizator/separator, care are menirea de a ajuta la fixarea articolelor când portbagajul nu este plin (este de așteptat să fie destul de des mai mult gol).
Am aflat despre motorul de 1 L pe benzina, în 3 cil., SCe 65, normal aspirat, legat la o transmisie manuală în 5 rapoarte, și respectiv TCe 90, Turbo Aspirat, legat la o transmisie manuală în 6 trepte sau chiar una automatică, robotizată, CVT, de asemenea în 6 trepte.
Va exista și o a treia variantă de motorizare, benzina și GPL, ECO G100, bazată de asemenea pe motorul de 1 L și cuplată la transmisia manuală în 6 rapoarte.
Pe site-ul media Dacia-Renault avem cel mai mic preț pentru Franța: SCe 65 M5, 8690 EUR cu taxele incluse iar la polul opus, TCe 90 CVT costa 14090 EUR. ECO G 100 costa 12690 EUR TTI.